ایا می خواهید با سیستم های مدیریت محتوا اشنایی پیدا کنید؟ نمی دانید بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟ در این مقاله شما را با سیستم مدیریت محتوا آشنا خواهیم کرد و انواع سیستم مدیریت محتوا را برای شما معرفی خواهیم کرد پس تا اخر با ما همراه باشید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

در ابتدا باید بگوییم سایت های زیادی هر روز ساخته می شوند و صفحات فراوانی تولید می شوند 

آیا همه ی انها طراح سایت هستند؟ 

آیا هزینه های زیادی برای ساخت وبسایت متقبل شده اند؟

در جواب باید بگم خیر

 

روز به روز صنعت جهانی وب رو به پیشرفت بوده و این پیشرفت در جهت راحتی کاربران اینترنتی بوده خوب چند سالی میشه سایت سازها با به بیان دیگر سیستم های مدیریت محتوا رشد و پیشرفت کرده اند.

 

اما سیستم مدیریت محتوا یا (cms (Content management system  نوعی نرم افزار پایه می باشد که شما می توانید محتوای خود را وارد کنید و ان را سازماندهی، ویرایش و یا حذف کنید.براحتی سایتی بسازید و برای داشتن سایت حرفه ای تر می توانید بسته به نیاز خود امکاناتی را به اسانی به سایت خود اضافه کنید.

 

فرض کنیم می خواهید سایت شما سیستم عضویت پیشرفته ویژه کاربران داشته باشد می توانید با نصب افزونه (پلاگین) مورد نیاز یک سیستم عضویت داشته باشید شما با سیستم مدیریت محتوا می توانید سایت خود را به اسانی مدیریت کنید.

 

مزایای سیستم مدیریت محتوا:

هزینه بسیار پایین راه اندازی

بروزرسانی سیستم و رفع باگ های نسخه های قبلی

امکانات فراوان (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)

انعطاف پذیری (بستگی به نوع سیستم مدیریت محتوا دارد)

استفاده و مدیریت اسان

 

انواع سیستم مدیریت محتوا:

این نوع سیستم ها در حال حاضر بسیار زیاد شده اند و هر کدام برای یک کاری مناسب می باشند و مزایا و معایب خاص خود را دارند در ادامه شما را با معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا اشنا خواهیم کرد;

 

وردپرس:

سیستم مدیریت محتوای ورپرس که چندسالی میشه به شدت روبه رشد بوده و از مزیتهای خوب این سیستم انتشار نسخه های بروز شده است و باگ نسخه قبلی در نسخه اپدیت شده رفع خواهد شد. 

 

اما یک ویژگی مهم این سیستم مدیریت محتوا نزدیک به ۵۰۰۰۰ پلاگین متنوع را دارا می باشد و دارای پوسته های قدرتمندی با امکانات فراوان می باشد. 

و ازهمه مهمتر پشتیبانی این سیستم در ایران بسیار قدرتمند می باشد و در صورت هر گونه مشکل می توانید براحتی با شرکت در انجمن های پشتیبانی مشکل را رفع کنید.

 

جوملا:

سیستم جوملا هم یکی از پرطرفدارترین سیستم های مدیریت محتوایی هست که سال های اخیر کاربران فراوانی را به سمت خود کشیده اولین انتشار این سیستم در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد که بیش از ۲٫۵ میلیون بار دانلود شد و افتخارات زیادی را کسب کرده ولی از معایب ان بروزرسانی دیر به دیر این سیستم مدیریت محتوا می باشد و اخیرا باگ های زیادی در ان دیده شده که این خود جای بحث دارد.

 

دروپال:

پروژه ساخت این سیستم در سال ۱۹۹۹ شروع شد و در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد این سیستم مدیریت محتوا سرانجام در سال ۲۰۰۵ با شروع کنفرانس ها شروع به فعالیت کرد و تا به امروز کاربران مورد علاقه ای را جذب خود کرده است این سیستم کمی پیچیده تر از دو سیستم دیگر می باشد و انعطاف پذیری کمتری دارد اما پشتیبانی نسبتا خوبی در ایران برایش وجود دارد.

 

بهترین سیستم مدیریت محتوا چیست؟

پاسخ به این سوال کمی سخت خواهد بود که واقعا بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است اما باید نیازهای خود را بسنجیم و ببینیم ما در چه حوزه ای با چه امکانات و گستردگی قصد حضور در فضای کسب و کارهای انلاین را خواهیم داشت هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و هر کدام به سرعت در حال پیشرفت هستند باید بسته به نیاز خود هر کدام را بررسی و بسنجیم تا بتوانیم بهترین سیستم را انتخاب کنیم.

سیستم مدیریت محتوا


وبلاگ آموزشی تفریحی سیستم ,مدیریت ,محتوا ,سایت ,توانید ,کدام ,مدیریت محتوا ,سیستم مدیریت ,بهترین سیستم ,محتوا چیست؟ ,انعطاف پذیری ,سیستم مدیریت محتوا ,بهترین سیستم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جنوب چت سایت و کانال پایه یازدهم رشته انسانی،پایه یازدهم قزوین درس پرتال اطلاع رسانی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه خوی-آذربایجان غربی وبلاگ غلامرضا رضاییان کوچی Electro Design aspenuvz1 cant موسسه راه علم و دانش پارسی